
Siedzę na klasówce nic mi nie wychodzi
        Chyba ten wysiłek mi zaszkodzi
        Wymyślam, mózgownice się przestrzega
        Ale efektu nie będzie, bo za oknem ulewa
        Pierwiastek, zadania, równania 
        To z matematyką wielkie zmagania
        Funkcje, parametry zbiory 
        To moje nocne zmory.
        Korepetycje nic mię nie dają 
        Nauczyciele pały wciąż stawiają.
        Koszmar co noc się powtarza
        Bo równania kwadratowe to istna zaraza.
        Człowiek rozumny i z tym sobie poradzi 
        Gdy mu nic innego nie zawadzi
        Ciężko żyć szarą rzeczywistością 
        Gdy matematyka objawia się mdłością
        Koniec kłamstw, prawdy się dowiecie –
        Funkcje kwadratowe to rzeczy najprostsze na świecie
        Wers bardzo nudny, ale pożyteczny
        Mimo iż uważany obecnie za zbyteczne
        Warto matematykę rozumieć
        I regułki, definicje umieć
        To przydatna sprawa
        
        Małgorzata Gembiec
        
        Szłam sobie dzisiaj do szkoły
        Lecz nie był to dzień wesoły
        Pracę z funkcji kwadratowej 
        Miałam, lecz niestety jej nie zdałam
        Co ja teraz biedna zrobię,
        Nie zdam klasy drugiej sobie. 
        Będę siedzieć sobie w mojej ławce
        I się męczyć na klasówce.
        
        Jowita Abramczuk
        
        Trójmian kwadratowy znamy w dwóch postaciach
        Ogólną na kanoniczną zamienić w kilku ruchach
        Umiemy, tu dodamy, pomnożymy, rach ciach !
        A jeszcze jeśli znamy wektor przesunięcia,
        Miejsca zerowe i punkt z osią OY przecięcia.
        Profesor też nas uczył. czym jest taki znaczek Δ
        To delta ! Wyróżnik funkcji kwadratowej. Sprytny nieboraczek.
        A co za tą wiedzą idzie ? Możemy miejsca zerowe wyznaczyć.
        Jeśli owa delta mniejsza jest od zera,
        To takich miejsc w ogóle nie ma.
        Jeśli zaś równa jest zeru okrągłemu,
        To miejsce zerowe jest jedno, ku naszemu zdziwieniu.
        Inna sprawa, gdy delta większa jest od zera,
        Wtedy dwa miejsca zerowe, o wielkie nieba !
        Nie można też nie wspomnieć o sprytnych wzorach Viete’a
        Dla wszystkich łatwe i proste, nawet dla elsia, czy kreta,
        Bo x_1 + x_2=(-b)/a, a x_1*x_2 = c/a,, sumy i iloczynu pierwiastków, 
        zawsze szybka meta !
        
        Dominika Florek
        
        Mój tydzień byłby wspaniały, 
        gdyby nie te pały.
        Wciąż te sprawdziany intelektualne,
        Aż w końcu w kalendarz walnę.
        Dzień w dzień chodzę zestresowana,
        Bo choć się uczę wydaję mi się, że jestem nie przygotowana.
        Muszę wrócić do funkcji kwadratowych, 
        Bo inaczej trzy punkciki z głowy.
        W nocy spać mi nie pozwala,
        Matematycznego wykresu fala.
        Funkcje kwadratowe to moje zmory,
        I przed sprawdzianem “robię w pory”.
        Matematyka to najgorsza moja zmora,
        Spędza mi sen z powiek od ranka do późne go wieczora.
        Choć pan Gumienny umila lekcje jak może,
        To i tak mi to nie pomoże.
        Nie umiem niemieckiego, 
        Więc komentarza do funkcji kwadratowych nie piszę żadnego. 
        Lekcje po niemiecku to moje marzenia,
        Ponieważ język wrota przyszłości przede mną otwiera.
        Uczniowie nie lubią tego działu,
        Gdyż należą do tego wieku przedziału,
        Że nic im nie pasuje,
        W ich dłoniach wszystko się psuje.
        Matematyka ciągłą jest nauką,
        Umieć ją całą – to można nazwać sztuką.
        Sztuki tej ja niestety nie posiadam,
        I dlatego na funkcjach kwadratowych się wykładam.
        Nad zadaniami siedzę 45 minutek,
        I tak żaden z tego skutek.
        Dwu godzinna dziś klasówka,
        I w dzienniku znowu będzie lufa.
        Gorzej będzie z wywiadówką,
        Gdy mama zobaczy, sprawdzianu kartkę pustą.
        Ona też przeżywała w tej szkole męki,
        Więc wie jakie ja mam udręki.
        
        Magdalena Maciejewska 
        
        II “c” smutna przyszła dziś do szkoły 
        Bo to nie był dzień wesoły
        Gdyż dziś czekał ich sprawdzian
        Z funkcji kwadratowych
        A to jest problem 
        Co przyprawia wszystkich o ból głowy
        Wszystkim już się pokręciło 
        Co to postać kanoniczna, wzory Viete’a, skąd to się wzięło
        Na sprawdzianie, jeszcze gorzej,
        Gdyż wszystko się z naszych umysłów wymyło.
        Wszyscy na sprawdzianie się bardzo męczyli
        I swoje oczy i szyję ćwiczyli.
        Lecz i to przeżyliśmy, co trudną sztuką jest
        Więc jutrzejszy sprawdzian z chemi nie załatwi nas.
        
        Marta Dwulit
        
        Funkcja kwadratowa?
        To proste i logiczne!
        Równania zupełne, pierwiastkowe
        Wzory łatwe, strategiczne.
        Nasz profesor wytłumaczy
        I do domu zadań parę (naście) nam wyznaczy.
        Bo przecież “Übung macht den maister”
        “Ćwiczenie czyni mistrza”
        To nasza myśl przewodnia 
        Wspaniała i logiczna.
        
        Katarzyna Zub
        
        Funkcji kwadratowych 
        nie pojęły żadne uczone głowy 
        jak więc my – zwykli uczniowie
        możemy pomieścić ją w głowie
        I choć dokładamy starania 
        Nie uszczęśliwimy Gumiennego pana
        Zadań nie rozwiążemy
        Bo znów nic nie umiemy
        
        Agata Kozłowska
        
        Jak dziś rano wstałem,
        to od razu pomyślałem, że
        każdy uczeń dobrze wie, że 
        funkcja y=ax2+bx+c kwadratową się zowie.
        Parabole, elipsy, koła
        jeśli ich nie mam
        wyjdę na matoła.
        Jak chcesz napisać chociaż na dwóję
        musisz wiedzieć jak się deltę stosuje.
        Zadania z parametrem to największa zmora
        śnią się każdemu w postaci potwora.
        Wzory Viete’a pomagają nam w liczeniu,
        chcesz z nich skorzystać-skup się w milczeniu.
        Jak już wrócę do domu po klasówce
        odprężę się, usiądę w fotelu, 
        takich jak ja będzie wielu
        i wypiję sok stojący w lodówce.
        
        Wojciech Sikorski 
        
        Wszyscy na sprawdzianie czują wielki pociąg
        By skorzystać ze swoich ukrytych ściąg
        Ja tego nie musze
        lecz jeśli nawale to się uduszę.
        Funkcja kwadratowa nie jest mi obca.
        Pierwiastki równani wyciągam bez końca.
        Wzory Vieta szeroko stosuje
        Piękne wykresy bezbłędnie rysuję
        Krzywe stożkowe na pamięć wykułem
        Wartość parametru muszę wyliczyć
        Jeśli nie, będę się musiał jeszcze pouczyć
        lub trochę poczytać jak to mówi nasz profesorek
        Ale teraz dwói dopuścić nie mogę
        Bo zostanie mi tylko plastikowy worek
        lub w domu do końca życia przeżywać trwogę.
        
        Mateusz Tyborski